Wij gaan altijd op zoek naar de oorzaak van een probleem. Klakkeloos een onderdeel vervangen doen wij niet, we kijken eerst waardoor een probleem wordt veroorzaakt. Zo zadelen we je niet op met onnodig hoge kosten. Daarnaast repareren wij altijd eerst waar mogelijk, dit in plaats van meteen vervangen.

De historie van je motor wordt netjes bijgehouden in ons systeem. Hierdoor weten jij en wij precies wat er aan je machine gebeurd is en wanneer.

Kleine beurt

Regelmatig onderhoud aan je motor is van groot belang en daar hoort een kleine beurt bij.

Om de 8.000 kilometer of elk jaar service zorgt voor een veilige en optimaal presterende machine.

De kleine beurt bestaat uit:

  • Vervangen motorolie + oliefilter
  • Ketting stellen + controleren
  • Laadspanning meten + accu controleren
  • Koelvloeistof, remolie, koppelingolie en cardanolie controleren
  • Remschijven, -blokken, -leidingen en rempomp controleren
  • Rijwiellagers controleren (balhoofd, wiel, achterbrug)
  • Banden controleren
  • Verlichting controleren
  • Bewegende delen smeren

Grote beurt

Naast de kleine beurt zijn er diverse delen van de machine die ook periodiek aandacht nodig hebben. Elke 20.000 kilometer of eens in de twee jaar. Op die manier houd je de motor in top conditie en bovendien klaar voor elke rit.

De grote beurt bestaat uit:

  • Vervangen motorolie + oliefilter
  • Reinigen of vervangen luchtfilter
  • Vervangen bougies
  • Controleren of vervangen koelvloeistof
  • Vervangen transmissieolie
  • Vervangen benzinefilter (BMW)
  • Ketting spannen, smeren of cardanolie vervangen
  • Brandstofadditief
  • Vervangen remvloeistof
  • Vervangen koppeling vloeistof
  • Remklauwen reinigen
  • Bewegende delen smeren
  • Laadspanning controleren
  • De motor wordt gecheckt op 35 punten (o.a. werking essentiële delen, speling op diverse lagers, remmen, bouten natrekken, koppeling, vering etc.)

Optioneel:

  • Kleppen meten/stellen
  • Voorvorkolie vervangen (om de 16.000 kilometer of om de 2 jaar)
  • Ducati: Distributieriemen (om de 25.000 kilometer of om de 2 jaar)
  • BMW: Dynamo riem vervangen (om de 40.000 kilometer, modellen <2003)

Overig werk

Naast de reguliere beurten ben je natuurlijk ook aan het juiste adres voor overig onderhoud en reparatie aan je motor zoals. Denk hierbij bijvoorbeeld aan kleppen meten/stellen, voorvork reviseren/keerringen vervangen, balhoofd/wiellagers, carburateur revisie enzovoort.

Motorreparatie en Onderhoud